GLORIA JEANS

VILL NI VETA NÅT KUL? ja. jag är inte bara the barista på lentils längre, nu kan jag äntligen titulera mig barista på riktigt då jag har fått jobb på Gloria Jeans!! Har jobbat min första vecka och jag ÄLSKAR det, är så himla nöjd. GJ är Australiens Starbucks skulle man kunna säga, typ som waynes i Sverige. En kaffekedja som finns överallt. Mitt jobb är mest att sköta kassan, servera mat och göra frappucinos och iskaffe osv än så länge, men jag hoppas att jag kommer få börja göra kaffe också om ett tag. Jag jobbar morgonskift 06-13, tidiga mornar javisst men det är nästan heltid, 5 dagar i veckan och jag har alltid eftermiddar, kvällar och helger lediga. Det är perfekt! Det ger mig hur mycket tid som helst att ha ett till deltidsjobb, träna och hitta på roliga saker, och ändå jobbar jag 35 timmar i veckan så jag får mina dineros.

Det känns som att livet börjar falla på plats på riktigt nu; jag har jobb, lägenhet och börjar komma in i en vardag. Jag börjar kunna Melbourne på riktigt och det har verkligen blivit min stad, jag är en del av den. Är så lycklig! Dessutom har jag så sjukt roliga saker framför, min och Emilias reseperiod i vinter och sedan i oktober när Tobias och gänget kommer hit och vi gör våran resa. Fjäril i magen! Livet <3
 

Kommentera här: