MELBOURNE

Tog en kvällspromenad i parken som ligger på andra sidan gatan från vårt hus här. Det finns en kulle man kan gå upp på där man er hela Melbournes skyline, det är så oerhört vackert och jag önskar verkligen att det gick att fånga bättre på bild men det är svårt. Jag går ofta upp dit och kollar ut, stretchar efter löpturen eller bara sitter. Jag har varit här i sex veckor nu, tiden går så fort men samtidigt känns det som att jag har varit här längre än så. Jag saknar mycket från hemma, eller rättare sagt många, men jag börjar landa här nu och jag trivs. Det finns tusen saker jag vill göra och jag älskar att bo i en storstad där det ständigt är liv. Om sju månader kommer Tobias hit, och nu börjar det även bli klart att vi blir ytterligare några sverigefilurer rikare i oktober, och jag har aldrig sett fram efter något så mycket som jag gör nu! Det kommer bli så sinnessjukt bra resemånader. Fram tills dess ska jag jobba, åka till stora barriärrevet, plocka frukt ett tag på någon farm, lära mig yoga, sola, kanske flytta ihop med ett gäng aussies, dricka Little Creatures och lemon lime and bitters, hänga på lentil, gå på utomhusbio, åka till tasmanien, tatuera mig, NI HÖR JU, jag kommer inte ha några problem att fylla ett halvår. Det har varit skitjobbigt att komma hit och hitta rätt men nu börjar det falla på plats och jag känner mig lycklig över att vara här. Tacka fan för livet ändå.

Kommentera här: