Little Tony's

Tänkte fortsätta på jobbspåret och berätta lite om mitt betalda jobb här i Melbourne! Det är en restaurang som heter Little Tony's, serverar vedeldad pizza, pasta och andra italienska maträtter. Den är ganska liten och drivs av en mycket speciell man som heter, GISSA: Tony. Jag jobbar som servitris, tar beställningar, serverar dricka, mat, jaaa ni vet ju vad en servitris är. Det är mestadels helgkvällar men även en del luncher, luncherna är supersofta då det är ganska lugnt medans helgerna oftast är kaos haha. Sen jag kom hit till Melbourne har det varit extremt varmt, vi är i slutet av sommaren och inne i en ordentlig torka. Det har legat runt 35 grader i stort sett varje dag, idag var det 40... När vi jobbar i resturangen måste vi ha svarta jeans, svarta skor (jag har converse) och en svart, tjock skjorta. Lägg till en vedeldad ugn i rummet på det så förstår ni, det är sjuuuuuukt varmt. Det är också värmen som gör att det är så lugnt på lunchtimmarna nu, vem orkar äta pizza mitt på dagen i 40 grader? 

Förhoppningsvis kommer det öka igen när vintern kommer om några veckor. Tjejen som är "huvudservitris" och Tonys högra hand har fått ett nytt jobb och jag har blivit erbjuden en heltidstjänst som skulle innebära att jag tar över efter henne. På ett sätt vore det ju bra med pengar osv, men att jobba varje kväll söndag-tisdag och dessutom lunchpass ibland är för mycket. Jag vill ju ha det lite soft också och hinna träffa folk! Dessutom har jag haft lite oenigheter med chefen då han är ett knäppo så vi får se hur det blir. Vill ni se bilder från mitt fantastiskt intressanta jobb kan ni kolla på littletonyspizza.com.au. Känner mig som en broschyr nu men vet inte riktigt annars vad jag ska skriva, hoppas de va lite kul iallafall? pusss

Kommentera här: