2013

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
JA! Herregu ja. Flyttade till ett annat land utan min familj. Fick sparken från ett jobb. Körde bil på vänster sida. Skummade lattelövz. BODDE I MIN FÖRSTA EGNA LÄGENHET. Åt tonfisk. osv

 

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Tror ej på nyårslöften. Har för dåligt minne, glömmer bort dem i februari. Gillar mer konkreta mål typ "inom en vecka ska jag ha fått jobb" eller "innan månaden är slut ska jag ha köpt en longboard". Sånt är jag bra på *klappar mig själv på axeln*

 

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jaaaa! Gråter lite lyckotår. Malin fick sin lilla Ellie och jag HAR EJ TRÄFFAT MIRAKLET ÄN. Längtar sååååå<3

 

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej thankgod. Fyfan får ont i lill-hjärtat. Tack för att ni lever allihop älskar er!

 

5. Vilka länder besökte du?
Australien! easy as that

 

6. Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?
Ja men så mycket, eller mest så MÅNGA. alla i Sverige jag älskar, gillar, delar mitt liv med. Sedan kanske nästa år kan innehålla lite mer träning också... mvh jabba the hut

 

7. Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
21 januari när jag åkte till Australien! 17 maj när vi flyttade in i lägenheten. Första september började vi jobba på farmen. Min födis i Brisbane! osv

 

8. Vad var din största framgång 2013?
Har fattat det fantastiska i att vara ensam, och att det kan vara kul/skönt att resa själv. Sedan har jag inte gjort det alls mycket så har absolut inte lärt mig att VARA själv, tvärtom har jag detta år typ vant mig vid att ha folk runtomkring 24-7, men insikten att gilla sin ensamhet har iallfall nått mig. Sen "vågade" jag göra mina tatttoos också! Och kom med på min favvo-blogg tattologist!! Kändis va (www.nocigarmagazine.com)

 

9. Största misstaget?
När jag i ren rastlös panik bokade en resa till Bali från Cairns, sedan insåg hur kul det var där och ångrade mig. Flög till Darwin, velade satan i 12 timmar sen bokade jag en ny flygbiljett och åkte tillbaka till Cairns igen. Förlorade jättemycket pengar på det meeeeen VAD gör det om hundra år egentligen. Har ba ångrat det 10000 ggr :----)))

 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Har ju begåvats med immunförsvar som en rutinerad dagisfröken så är typ aldrig sjuk. Äger!

 

11. Bästa köpet?
så. lätt. fråga. Min uppblåsbara resekudde från IKEA, hellooo hur har jag nånsin kunna leva utan denna???

 

12. Vad spenderade du mest pengar på?
1. Mat 2. Alkohol 3. Flyg/buss/bilhyra/bensin 4. Kitkat peppermint mmmmmMMMmm

 

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jättemycket :) kommer ihåg att jag var så lycklig när jag fick jobbet på Gloria Jeans! Var superfjäril när vi flyttade in på Flinders street också.

 

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013?
Asmånga! Okej: Stay med Rihanna gick på repeat i hörlurarna under många timmars promenader i parken vid Mia&Johan när jag först kom hit och klurade på livet. Dumb ways to die med Freja. The cup song likaså *klappar*. Snow med RHCP pga alexs hade den som väckarklocka i lägenheten och snoozade loss varje morgon i tre månader :-) Holy Grail från tåget genom öknen. Wake me up och Gorilla från roadtripen med Emilia!!! Vevade ner rutorna och carpade diem så mycket, kollade på varann och ba "OOOH I GOT A BODY FULL OF LIQUOR AND A COCAINE KICK AND IM FEELING LIKE IM THIRTY FEET TAAA-HAALL". Älskar lille Bruno. Something I need med One Republic körde jag i receptionen på Reef HELA TIDEN. Världens bästa låt typ!? Pursuit of Happiness från Cairns och dansgolvet på Gilligans. Monster med RiRi är Fridas låt<3 Holes med Passenger för den är så bra helt enkelt. Mfl osv etc men tror det var de viktigaste!

 

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare tror jag. Inte consistent, mående går ju alltid i kurvor med har överlag haft en väldigt hög kurva i år!

 

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat... Meeen vem bryr sig. Gjorde jävligt mycket kul istället!

 

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Vill gärna känna no regrets, men hade ju kunnat spendera mindre pengar på ovärda saker. Typ mat ute pga orkar inte bre en macka och sånt.

 

18. Hur tillbringade du julen?
I en pytteliten campervan längs Great Ocean Road tillsammans med Frida, Emilia och kanadensiska Abi och Cass. Vi döpte bilen till T-rex pga så liten att man knappt kunde röra armarna i baksätet hahaha<3

 

19. Blev du kär i år?
Nä :(

 

20. Favoritprogram på TV?
Alltså ärligt talat har jag knappt kollat på tv alls... Men var på bio massa gånger i Melbourne och älskade Iron Man 3, Great Gatsby och nya Hungergames-filmen. Och this is the end!!!! Älskade ej superman dock.

 
 

Kommentarer:

1 hiljis:

YIHAAAA, äntligen lite levnadstecken på bloggi!!!

2 Elifjant:

säger som Hilja, good to have you back! Saknar dig SUPERDUPER möööe.

Kommentera här: