Svenskhet

Måndag igen och det betyder jobb på Friends of the Earth! Vi var lite kort om personal idag så jag fick mest hjälpa till i köket med att förbereda lunchen och servera tallrikar, var lite besviken på det då det jag tycker är roligast är att sköta cafeet och kassan. Fick iallafall vara dj för dagen och spela ur min iphone i butiken, lite sjuk känsla när jag står på mitt jobb mitt i Melbourne och Håkan Hellström på svenska spelas ur högtalarna. Blev liksom en krock av båda världarna!


Direkt efter jobbet mötte jag upp Alex och Emillia och vi tog spårvagnen ut till Richmond och IKEA! Vi var som barn på julafton då det första vi möttes av var matbutiken, alla tre var dessutom ganska hungriga så hade vi inte stoppat oss och ätit lunch först hade vi nog åkt därifrån panka. Vi åt den obligatoriska köttbullslunchen och gick sedan wild and crazy på efterrätten, herregud rullade ut ur resturangen men my oh my vad gott det var. Vi spenderade några timmar med att låtsas att alla fina visningsrum var vårt nya hem, provsitta soffor och tycka att det var svincoolt att hitta soffan Karlstad, vad är det med en som gör att man blir så hemkär bara för att man är långt bort?!? Den soffan har liksom funnits i flera år men bara för att vi nu är i Australien var det tydligen superexotish i lillhjärnan. Nåväl. Vi lyckades ändå hålla i plånböckerna rätt bra och kom ut därifrån med bara några småsaker, och det viktigaste av allt: knäckebröd och glögg. Lite oklart varför vi köpte glögg i april men som sagt, when in melbourne...

 

Kommentera här: