SARTI

Var hälsade jordbor.

Idag har jag varit the swedish barista på Lentils hela dagen, sedan åkte jag hem och gjorde mig i ordning för provjobb på ett nytt jobb, woho! Det var på en resturang här inne i city, Sarti heter den. En italiensk fine dining, alltså den är vääldigt mycket mer fancy än vad jag någonsin gjort förut så blev lite nervös. Blev dock lite lugnare när en av servitörerna som visade mig runt visade sig vara ännu klumpigare än jag, han gick in i saker hela tiden och hade ett stort bandage runt handen för han hade skurit sig när han skar upp bröd någon dag... haha. Jag klarade brödskärandet utan skador och överlevde kvällen igenom, blev dock ett kort pass då vi var många servitriser och det var mer en introduktion för mig. Ska tillbaka imorgon kväll och då skulle jag få min egna sektion att se efter så det är då det är dags att börja be till gudarna om en välsignelse att jag inte välter vinglasen. 

NU ska jag och mina roomisar hitta på nåt kul, puss och trevlig helg all my juicy läsers!

 

Kommentarer:

1 Elifjant.:

alltså FINASTE tjejen! sitter här med gråten i halsen när jag läser igenom din blogg och ser hur jävla awesome du har det!!! SAKNAR DIG!

Kommentera här: