SYDNEY BABY

Har haft världens bästa helg i Sydney! Det var jag och min svenska kompis Emilia som jag har lärt känna här nere, och två danska tjejer som jag hade träffat en gång tidigare. De är alla tre au pairer här nere och har vart i melbo i ett par månader, ungefär som jag. Vad vi inte visste när vi bokade resan var att vi lyckades pricka in en jättestor gayfestival som heter Mardi Gras, och i år fyllde den dessutom 35 år så det var jubileum! Vi bodde på hostel, och efter lite om och men med missade bokningar, försvunnen buss och en tysk tjej så fick vi tillslut ett rum för allihop, vi "slapp" tillochmed room mates då det var ett fyrbäddarsrum. Det spöregnade hela helgen men vi sket i det, köpte ponchos och paraplyer och sprang fort på gatorna. Vi hoppade framför Operahuset, åkte gratisbuss flera varv runt stan, shoppade second hand, åt på mysiga cafeer, dansade hela nätterna och hade det allmänt amazing. Det var längesedan jag skrattade så mycket som jag gjort dessa dagar, och det var riktigt gött att bara få tjejhänga! Tusen bilder finns på facebook redan men lägger upp några ändå. puss
 

Kommentera här: