SVERIGES NATIONALDAG

6 juni! Grattis Sverige på födelsedagen, eller vad det nu är vi firar. Höjer en liten flagga för mitt kära hemland, och här i Melban har vi strålande sol dagen till ära! Har jobbat som en toka senaste dagarna, inte mig emot då det enda jag vill ha just nu är pengar på hööög till resemånaderna som kommer snart. Eller det enda jag vill ha va väl största krydden ever, jag vill ju ha Tobias och leverpastej och en dammsugare till lägenheten (vi sopar och sopar men det är FANIMEJ aldrig rent på lillgolvet vårt), och så vill jag ha nya converse och en tjejkväll med mitt gäng, en kram av pappa och en puss av mamma och jaaaaaaaa det var en väldig massa. Iallafall, jobb var det. En av mina melbourne dreams har gått i uppfyllelse då jag har börjat få några betalda jobbpass på FOE där jag har voluntärat sen i februari! Jag är lyckligare än lyckligast över det då jag älskar att jobba där men på senaste tiden har motivationen att åka dit trytit lite, jag jobbar sju timmar varje förmiddag och det är segt att slita sig iväg för ytterligare jobbtimmar när de inte ger några pengar. Det är ingen fast tjänst på foe utan Beth som är min fantastiska manager ringer när de behöver hjälp, heldagar på helgerna eller eftermiddagspass på 5 timmar på vardagar eftersom jag jobbar på GJ till 1pm. Sjukt välkomna extrapengar och så fint att få spendera mer tid med "foe-familjen". Woho!
 
Annars då, Johan och Alex sista helg i Melbourne is coming up och jag gråter blod samtidigt som jag är glad för deras skull då de ska iväg på nya äventyr (och i smyg är jag och emilia liiiite glada att få lägenheten för oss själva och få ha vår städmani och tända ljus och slippa alex lortiga strumpor överallt :-))) (älskar dig alex). Johan fyllde även 20 i onsdags så vi har planerat in en helhelg med dunderfirande! Vi börjar på fredag med finmiddag, tårta och sedan 90's night på Perserverance, hela gänget ska sedan ha sleepover och slumberparty hos Johan i stora huset då han har FF hela helgen! På lördag fortsätter vi till en klubb i St Kilda som heter Revolver som vi har drömt om i månader. så peppppp!!!
 
Hoppas allt är bra med er, puss mina fina

Kommentarer:

1 Pappa:

Virtuell bamsekram kommer här!!!

Kommentera här: