Mossman Gorge

Dag två i paradiset. Idag har vi varit på en plats som heter Mossman Gorge, det är också i regnskogen och ni har nog fattat vid det här laget att det är så fantastiskt vackert så man fattar inte att det är sant. Vi gick en längre runda och såg en orm, en knallgrön lång trädorm! Genom allt det gröna gick det en flod, på vissa ställen forsade den fram över stenarna och nerför vattenfall, och på vissa ställen stillnade vattnet i små pooler och oaser. Vi stannade och badade i floden och vattnet var så klart och kallt, det kan ha varit ett av mitt livs skönaste dopp. Dock var det ganska strömt och jag blev meddragen i strömmen en bit, SVINLÄSKIGT! Är ingen supersimmare och trodde typ att jag skulle dö i några sekunder tills jag lyckades crawla mig sidled till en sten. Kände mig som värsta survivorn och tänkte att Bear Grylls hade vart stolt över mig tills jag insåg att jag hade flutit typ 7 meter. Alla äventyr räknas! Det var iallfall sinnesjukt fint, Tobbe och elinor (och David och Robin om ni läser): HIT SKAVI I OKTOBER! Det kan faktiskt inte missas.

Kommentarer:

1 Hildo:

Jag ska också med!!!

Kommentera här: