4. FIVE WEIRD THINGS THAT YOU LIKE

Det här inlägget borde inte vara så svårt för mig att skriva, då jag har ganska mycket konstiga ideer för mig. Jag skulle knappt överdriva om jag sa att någon skakar på huvudet och suckar nästan varje dag, då jag berättar om något smart jag kommit på... Ibland låter det smartare i mitt eget huvud än när jag säger det högt.

1. Jag har ett sinnessjukt ordningssinne. Det är nästintill en tvångstanke, jag vill ha allting i sorterade högar och raka rader, snygga linjer och bokstavsordning. Jag skulle aldrig drömma om att ha oordning i mina skolblock och det bästa jag vet är att rensa i plånboken. Är det jag som har plockat i diskmaskinen kan ni lita på att glasen står på en sidan, kopparna på den andra och tallrikarna står uppställda efter storlek...
2. En grej jag brukar få höra är att jag slänger in bokstäver i ord som inte ska vara där. Jag är helt övertygad om att det heter lakarn, heldre och changs. Smaka på orden, visst låter det bättre?!
3. Ord och uttryck är för övrigt något jag har väldigt lätt att hänga upp mig på. Det går i perioder, just nu är mitt favoritord lustigt. Passar överallt, inte elakt men inte nödvändigtvis positivt heller. Perfekt! Ett tag hade jag en hangup på "lill-", allt var lillhjärnan, lillmagen eller lillkänslan. Det lillordet har jag dock lagt på lillhyllan nu...
4. Jag äter kiwi med skal. Min kompis Julia är helt övertygad om att det kommer bli min död en vacker dag, men det är ju i skalet allt det nyttiga sitter! Dessutom blir konsistensen godare, och man behöver ingen sked. Bara man borstar bort lite ludet hår först, annars killar det i halsen...
5. SNOOZE. Det varma täcket lämnar inte min kropp förräns jag har tryckt på snoozeknappen minst 10 gånger. Ska jag gå upp klockan 07.00 brukar jag ställa klockan på 06.15 och snoooooooooza i 45 minuter. Det är ju så skönt att halvvakna, gosa ner sig och sova lite till? Dock händer det ibland (okej då typ fyra dagar av fem) att jag ligger kvar en timme extra, eller två.
image description
morgontrött tjej

Kommentera här: