FUCKING PAWPAWS

Livet förändras snabbare än vad man tror ibland. Nyss var vi på en papayafarm mitt i varmaste ingenstans, nu sitter jag i ett hostelrum i Cairns och googlar bilar, jobb och flygbiljetter till Bali. Vi slutade på farmen för att jag inte kom överens med chefen, det är tråkigt att vi inte stannade i två månader som vi hade tänkt men jag är stolt över att stod upp för mig själv och åkte. Man ska inte va omkring människor som suger glädje ur en, så är det bara! Så nu jobbar jag tre timmar om dagen för gratis boende, frukost och middag vilket ändå är supervärt. Letar efter ett betalt jobb också för att kunna tjäna lite pengar, började idag så har inte hänt supermycket men ska till en restaurang och ett cafe imorgon så håll tummarna för det. Om ganska exakt en månad flyger jag till Melbourne för att möta Frida som kommer hit (!!!!!!!!!!! WOHO !!!!!!!!!!!!!), sen flyger vi tillbaka upp till Cairns för att göra östkusten neråt. Min 20-årsdag ska firas i Byron Bay och julafton firas i Melban! Från juldagen i tre-fyra veckor framåt ska jag, Emilia och Frida jobba på en restaurang i Mornington Peninsula och den 21 januari kickar Australien ut mig för den här gången, då är visumet över... Hade egentligen kanske velat ha mitt andraårsvisum till någon gång i framtiden, men jag får inte in 88 dagars farmwork (som man måste göra för att kvalificeras för 2nd yr visat) i planen, och det är ok ändå. Kan komma tillbaka på turistvisum, eller och plugga! Det löser sig alltid. Nu ska jag sätta på en film och sova, imorgon kl 10.00 ska det städas hotell så jag får bo kvar här. PUSS!
 

Kommentera här: