UPDATE

 
Bloggen! du är inte bortglömd och det är inte ni heller mina älskade sverigehjärtan. Vi har inget internet i lägenheten och jag tar aldrig med mig datorn någonstans utan använder bara wifi i phoni, därför blir bloggi lidande. 

Livet just nu är en sådan sjuk bubbla. Sedan vi flyttade in i lägeneheten har det SNURRAT fortare än satan och jag har knappt stannat upp och reflekterat över det. Nu är det snart juni och jag fattar ingenting? Vi har sjukt kul i vår lilla grotta och lever äventyr jag kommer minnas hela mitt liv, men senaste veckan har kännt ett sådan sjukt behov av att bara få vardag, jag har nästan längtat efter att ha tråkigt? det är som när man var liten och uttråkad och mamma ba "det är bra för annars märker du inte när det är kul". Då var det fan det töntigaste jag hört men nu fattar jag, thanks mammi, I get it now. Vill bara komma hem från jobbet, ta en powernap och sen vakna helt utan planer. Gå ner på stan och bara strosa, gå i gränderna och kolla i skyltfönster. Ta en spontantur till ett musem eller gå och träna. Vi har köpt kort på Fitness First nu för att ta tag i den delen av livet iallafall, och gud vad skönt det är att ha ett gym att gå till igen!! En fet bonus är även att det finns bastu i omklädningsrummet på alla anläggningar, jag tror jag har basta fyra gånger senaste veckan hehe.... Det svenska blodet rinner tjockt i mina ådror, saknar bara snö och lite björkris. 
 
Livet är sjukt bra och jag njuter till tusen varje dag, mina dagar här innehåller saker jag bara drömde om i Sverige. Men ibland måste man stanna upp och pausa lite, få ladda batterierna på sina egna sätt. Jag har folk omkring mig i stort sett dygnets alla timmar, något jag är jätteovan vid men ändå klarar förvånansvärt bra. Jag trodde det skulle vara mycket mer påfrestande än det är, tvärtom gillar jag att ha folk omkring mig hela tiden! Tills idag, idag var jag ett åskmoln på jobbet och prick kl ett när jag slutade lämnade jag Gloria Jeans och gick raka vägen till gymet. Det var så skönt att få vara själv, springa och gyma och sen bastade jag i över en timme. Bastun löser allt? jävla tjat om denna bastu. 

Det blev ett lite konstigt inlägg men det är en uppdatering iallafall. Jag har massor på lillhjärtat att berätta för er, men ni vet hur det är, jag vet inte vilken ände jag ska börja i. Ska se till att mobilblogga lite i dagarna så betar vi av det allt eftersom! puss allihop

Kommentarer:

1 elifjant igen. :

åh tårarna rinner... av lycka av saknad! Som sagt man lever i sin bubbla, men snart är vi tillsammans igen! :D

Kommentera här: