DARWIN

Jag lever! Har bara lite dåligt med internet nuförtiden, därför det blir dåligt bloggat. Centrala Australien var fantastiskt vackert och efter fem dagars campande var jag redo att köpa mig en egen swag och leva som nomad resten av livet. Motstod dock och hoppade på ett nytt tåg norrut! Efter ett stop med kanotpaddling bland krokodilerna i Katherine Gorge är jag nu framme i DARWIN! Backpackers överallt, tropisk värme och massor av fest sammanfattar nog Darwin bra. Förutom ett dygn i litchfield national park har vi varit på kvällsmarknad, köpt öl från en drive in bottleshop, dansat till 4 på morgonen, sett soluppgången från stranden och ätit pannkaksfrukost. Imorgon lämnar vi denna lilla oas och sätter oss i bilen, jag och Emilia har hyrt en campervan och ska köra från Darwin till Cairns! Tror det är ca 2700 km. Vi bor i bilen och är framme om 12 dagar, om vi inte dör längs vägen för det är många långa mil utan bebyggelse längs denna väg... Lovar att instagrama med jämna mellanrum så ni vet att vi lever. PUSS!

Kommentera här: