Saturday night

Lördagskväll i Melbourne. Jag har precis kommit hem från jobbet hos Little Tony och sitter nu med datorn på magen och fixar lite. Tusen tankar huvudet nu för tiden då det är mycket beslut som ska tas, vad ska jag göra och vart ska jag vara? Vet inte om det har blivit dags för mig att lämna Melbourne ett tag, åka någonstans och jobba eller kanske bara resa. För en vecka sedan hade jag och Emilia bestämt oss för att åka till Tasmanien nästa vecka och jobba på en farm någon månad, men efter en del research insåg vi att det är lite fel tid för det nu då vi är mitt emellan sommar och vintersäsongen. Nu funderar vi på att åka dit och WOOFA vilket innebär att man jobbar gratis på en farm i utbyte mot gratis mat och husrum, om det finns plats någonstans. Vi har också funderat på att bara åka dit några veckor och backpacka, men då ska vi ha råd med det också... Ett annat alternativ är att vara kvar i Melbourne tills typ första juni, försöka hitta en lägenhet, rum eller houseshare någonstans och jobba innan vi åker iväg och spenderar vintern (sveriges sommar) med att varva resande med farmwork. 
 
Tror mitt huvud sprängs snart av allt detta TÄNKANDE, vet inte riktigt vart jag ska ta vägen förtillfället? Men det kommer lösa sig tillslut och ska jag va ärlig är det ju inte direkt jobbiga alternativ jag har framför mig, det krävs bara lite energi och jobb för att ro allt i hamn. Time will tell osv!
 

Kommentarer:

1 lill-b:

kom ihåg i ditt tänkande att ägna en del av tankarna åt hur cool, stark, modig, driven, fin(!!!) och otroligt grym du är. du kan åstadkomma vad som helst bara du vill, och redan omedvetet åstadkommer du så mycket. att vara världens absolut bästa syster och finaste förebild åt din lilla syster här hemma som saknar dig något oerhört till exempel. bara att kunna åstadkomma det tycker jag är mer än tillräckligt, så skit i borde-tankarna i ditt huvud och gör det DU känner för, njut och lev livet like crazy!!! pusspusspuss, och en förfrågan om skypedejt SNART? LOVE YOU forever.

Kommentera här: