Du frågar, jag svarar

I brist på annat att komma med bjuder jag på två listor, den ena snodd från Louise och andra från PT-fia. Känner att min blogg har lite lära-känna tema just nu, men I like it. Som förskolan over igen. Annonserar efter nya vänner, alternativt män. Känns tight såhär i sommartider.

Dagens mående: Lite Greveholm faktiskt (nivet, "nu är det braa, nu är det dåligt...")
Dagens humör: Trött efter veckan, men ändå glad mestadels
Dagens borde: Sova ikapp alla timmar jag missat efter en vecka av för sena kvällar och tidiga mornar
Dagens vill ha i allmänhet: Lite sol i Sverige vore nice va?
Dagens materiella vill ha: En longboard och ett par tighta blå jeans
Dagens planer: Städa klart garderoben och sova! (disco)
Dagens beroende: hm, kan låta konstigt men träning. Var svinsugen på att få komma i löparskorna och pumpa lillrumpan lite, löpa några backar osv. Kanske för att springa ifrån att jag var lite stormig, brukar vara mitt sätt att rulla
Dagens längtan: Solen, löpturen, en riktigt skön utekväll med girlsen
Dagens klädsel: Svarta shorts och grå tisha med tryck
Dagens smink: Inget, skönt ändå
Dagens frisyr: "bulle"
Dagens låt: Here's to the heartbreakers med Katy Mcallister länk här
Dagens dummaste: Bomben i Oslo va, onödigt osv
Dagens bästa: Att det var sista dagen jag jobbade, och att jag ska till stugan imorgon och det ska bli rååskönt
Dagens roligaste: Annie får nog förtjäna den ändå, lillbebisen jag passar. Tjock och glad och allt en skrutt ska vara, säg den som inte blir glad av ett bebisskratt?
Dagens misslyckande: Tråkig punkt, varför inte lyckande istället? Det var att jag vände två tröttsura barn till två glada, skrattande (kan ha mutat lite med kladdkaka men vafan, alla sätt som funkar är bra)
Dagens köp: Ingenting!
Dagens godis: Inget, eller ja kladdis
Dagens mat: Fiskpinnar och kycklingsallad (och en macka med stekt ägg, men det kan jag inte skriva i bloggen för det låter så jävla äckligt)
Dagens tidning: SvD i phonis


1. favoritdrink?
Mjölk! om det menas alkohol så älskar jag när man gör goda i mixern med is, bär osv. känns så lyxigt

2. när grät du senast?
Inte alls längesedan. Men jag skrattade ännu mer nyss

3. favoritårstid?
Tycker om de flesta på sitt sätt. Har alltid älskat julen över allt annat men har svårt att inte säga sommaren ändå. Gillar våren för då är sommaren på väg och allting blir grönt och levande igen, och hösten är mysig för då får man sitta inne och dricka te utan att ha dåligt samvete.

4. vad åt du i går till middag?
Ungsfalukorv med makaroner, sedan blåbärspaj som jag och frida gjorde av egenplockade blåbär!

5. vad har du alltid i handväskan?
Plånbok, papayakräm, hårnålar och massa pennor typ

6. favoritstund på dagen?
Kvällen när man äntligen får lägga sig, maten efter ett träningspass, helgmorgonar när man kan ligga kvar hur länge man vill, när man slutar skolan efter att gått en dag till 17.00, osv osv

7. tror du på Gud?
Jag har ända sedan jag var liten bett till gud i "nödsituationer", typ när jag har varit rädd eller orolig. Hittills har något dåligt aldrig hänt mig och det är omöjligt att säga om det är tack vare det, men kan nog därför ändå inte svara nej här. Jag tror dock inte på bibeln ett endaste dugg

8. vad är du mest stolt över?
Att jag oftast klarar det jag tar på mig och aldrig gör någonting halvhjärtat

9. när fick du skäll senast?
Gud det minns jag inte. Är det bra eller dåligt?

10. sak som du kan som andra inte väntar sig:
Jag kan skriva spegelvänt haha, och jag är skitsnabb på att prata baklänges. Något i den hjärnan som är bakvänt, den saken är säker!

Kommentera här: